Zapraszamy do udziału w kursie e-learningowym dotyczącym wsparcia merytorycznego pracowników oświaty w zakresie przeciwdzialania przemocy rówieśniczej.
Cel ogólny: Poszerzenie wiedzy pracowników oświaty w zakresie profilaktyki agresji
i przemocy.
Cele szczegółowe:
- dostarczenie informacji dotyczących dręczenia;
- pogłębienie wiedzy o rodzajach ról przyjmowanych przez uczniów w sytuacji bullyingu;
- dostarczenie informacji dotyczących reakcji świadków w sytuacji dręczenia;
- zapoznanie z czynnikami, które sprzyjają reagowaniu w sytuacji przemocy rówieśniczej;
- zapoznanie ze sposobami kształtowania poczucia odpowiedzialności za relacje rówieśnicze.
Tematyka poszczególnych modułów
MODUŁ I. Zjawisko dręczenia, typologia ról uczestników dręczenia
- Przypomnienie najważniejszych elementów składających się na zjawisko dręczenia
w szkole.
- Rodzaje ról przyjmowanych przez uczniów w sytuacjach bullyingu.
MODUŁ II. Co utrudnia reagowanie?
- Reakcje świadków w sytuacji dręczenia.
- Powody braku reakcji w celu obrony poszkodowanego.
- Wyjaśnienie mechanizmów psychologicznych warunkujących bierne postawy obserwatorów.
Moduł III. Co sprzyja reagowaniu? Jak szkoła może aktywizować uczniów do przeciwdziałania przemocy?
- Prezentacja czynników sprzyjających reagowaniu w sytuacji przemocy rówieśniczej.
- Rola szkoły w kształtowaniu w uczniach poczucia odpowiedzialności za relacje rówieśnicze.
Moduł IV. Inspiracje dla szkół
- Prezentacja materiałów oraz programów pomocnych w prowadzeniu zajęć profilaktycznych w celu przeciwdziałania przemocy oraz budowania pozytywnych relacji interpersonalnych.
Rekrutacja na szkolenie odbędzie się w terminie 27.03.2024 – 26.04.2024 r. do godziny 15.00, co oznacza, że tylko w tym czasie można dołączyć do szkolenia.
Szkolenie realizowane będzie od 02.04.2024 – 28.04.2024 r., a więc 2 kwietnia można wejść na platformę szkoleniową i zacząć zapoznawać się z udostępnionymi tam materiałami (pod warunkiem, że zostało się przyjętym na szkolenie i otrzymało mailem dostęp do platformy szkoleniowej).